Slambuc Kisa Judit módra

 2012.05.07. 18:48

Hétről hétre mutatok be egyszerű paraszti étkeket, amelyek el is készülnek a konyhámban...

Egyszerű alapanyagokból (amelyeket fel tudott volna használni a dédanyám is), gyorsan készíthető, a szó nemes értelmében tápláló étkek ezek...

Nem „csak találtam vagy kigondoltam valamit, megfőzőm, és feldobom a blogra”, de nem is a „menjünk vidékre, a vidék ízeit felkutatni, milyen sütit süt ma Piroska néni, jó sok cukorral, margarinnal, fehér liszttel...” konyha ahova tévedtél.

Ez tudatosan, következetesen, egyszerűen tápláló.

 Slambuc – egy kis módosítással

Hozzávalók két főre: 6 dkg szalonna, egy közepes fej vöröshagyma (nekem egy darabka pórém volt otthon, amit szerettem volna elhasználni), 30 dkg tisztított burgonya, 1 teáskanál só, 1 teáskanál őrölt piros paprika (én Bio Berta pirospaprikás fűszerkeveréket használtam)

Az első, amit igyekeztem bio minőségűre cserélni a konyhámban a fűszerek zöme volt.

Lássuk az elkészítést!

A vékony csíkokra vágott szalonna zsírját kiolvasztottam, rátettem a száraztésztát, az aprított hagymát, és együtt pirítottam. Rákerült a fűszer, és víz, amennyi ellepte a tésztát. Majd belekevertem a nagy lyukú reszelőn lereszelt burgonyát, sót. Fedő alatt főtt-párolódott, persze sűrűn kevergetni kellett. A vizet időnként pótoltam. 15 percnyi főzés után elkészült.

 Laktató étel, de mindenképpen együnk hozzá valamilyen salátát.

A magam részéről friss, zöld leveleket öntöttem le joghurtos öntettel.

Az arány is fontos!

 Legalább akkora kupac legyen a saláta, mint a főétel.

 Jó étvágyat!

 

Egyalkalmas tanfolyam:

05.29. Kedd 17:00-19:00 | Emésztőrendszerünk egészsége, védelme, táplálkozás-diéta |
Egy problémakör újfajta, érdekes megközelítése.
Kóstolóval egybekötött előadás.
Részvételi díj:  500 Ft/fő (az ár az ÁFA-át nem tartalmazza)

Jelentkezem!

további elérhetőségek:

Telefonszámom: 06703216618

Weboldal:www.teljesertekuetelek.hu/

Szakmai blog:teljesertekutaplalkozas.blogspot.com/

Facebook oldal:www.facebook.com/teljes.erteku.etelek

 

 

 

 

 

Címkék: bio ételek fűszerek bió berta slambuc paraszti

A bejegyzés trackback címe:

https://kisajudit.blog.hu/api/trackback/id/tr594494648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása